Przeworsk w historycznej grze komputerowej 

Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
previous arrow
next arrow

Przeworsk w historycznej grze komputerowej 

Przeworsk jest mocno związany z rodziną Prezesa Fundacji książąt Lubomirskich- Jana Lubomirskiego- Lanckorońskiego. Fundacja wiele razy wspierała działania i przedsięwzięcia na terenie miasta. Tym razem Jan Lubomirski- Lanckoroński postanowił wesprzeć inicjatywę, która zainteresuje wirtualnych użytkowników. Fundacja niebawem wypuści na rynek grę komputerową „The Crown – Korona Rzeczpospolitej”, w której przywołany został Przeworsk. Spadkobierca Rodu Lubomirskich zapewnia, że gra uczy i pokazuje realia siedemnastowiecznej Rzeczpospolitej Obojga Narodów. –Grający będą mogli wybrać postać, w którą chcą się wcielić. A ich awatar może zostać nawet królem Polski- zapewniał Prezes Fundacji Jan Lubomirski- Lanckoroński. 

The Crown – Korona Rzeczpospolitej to gra z gatunku MMORPG (Massively multiplayer online role-playing game) gdzie duża liczba graczy może grać ze sobą przez internet. Każdy gracz kontroluje swój awatar i może grać sam lub współdziałać z innymi graczami podczas wykonywania zadań.  Zadania wykonuje się, żeby zdobyć cenne przedmioty, doświadczenie potrzebne do rozwoju postaci oraz żeby rozwijać fabułę.


W przygotowanej grze Gracz wciela się w postać (młodego szlachcica lub szlachcianki), którą ojciec wysłał do swego towarzysza broni, niejakiego Onufrego Zagłoby, żeby ten wstawił się za graczem i pomógł mu zdobyć sławę i pieniądze, a przynajmniej nie dał szybko zginąć. Gracz kieruje poczynaniami swojej postaci wedle własnego uznania.


Akcja gry toczy się w niemającym swojego początku i końca świecie stylizowanym na realia siedemnastowiecznej Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Największym wyzwaniem stawianym przed graczem jest obrona kraju przed wszelkimi, wewnętrznymi i zewnętrznymi, zagrożeniami.  Największymi obrońcami byli magnaci i do takiego statusu powinien dążyć gracz poprzez rozwijanie swoich dóbr, wzmacnianie armii i własnej pozycji. Do obsadzenia będą zaszczytne tytuły, więc warto pamiętać o rozwoju swoich włości. Jeśli wszystko dobrze pójdzie to może to się nawet skończyć koronacją na Króla Rzeczpospolitej!


W grze, oprócz rozwoju gospodarczego, czekają na nas również wyzwania militarne. Przyjdzie nam stawić czoła m.in.: Ordzie tureckiej, najazdom tatarskim, kozakom czy wojsku moskiewskiemu. Bardzo ważne będzie zatem staranne szkolenie naszych rekrutów, dbanie o nich i awansowanie ich w naszej chorągwi.


Nie ominą nas także ważne decyzje. Fabuła gry obliguje nas do dokonywania trudnych wyborów, których konsekwencje będziemy odczuwali na dalszych etapach gry.


Podczas rozgrywki możemy wykonywać zadania (questy), handlować, rekrutować do chorągwi, szkolić i awansować rekrutów, bronić kraju zarówno wobec bieżących zagrożeń jak i sezonowych wyzwań.

 

Streszczenie scenariusza
Wiek XVII w Rzeczpospolitej to był niespokojny czas, zwłaszcza jego środkowy okres. Jednak ludzie, którzy brali udział w tych wydarzeniach nie wzięli się znikąd…
Jest rok 1618. Młody szlachcic udaje się do Nowego Wiśnicza w poszukiwaniu szlachetnego rycerza, towarzysza wojennych wypraw swego ojca, niejakiego Onufrego Zagłoby. Spotyka go, a jakże, w jednej z karczm, gdzie ów zacny rycerz zrzuci na niego swoje obowiązki. Podczas wykonywania tego zadania nasz bohater poznaje Stanisława Lubomirskiego, przedstawiciela jednego z najzacniejszych rodów Rzeczpospolitej. Zdobywając jego uznanie zostaje nagrodzony własną wioską. Wykazując się zmysłem organizacyjnym oraz lojalnością i dyskrecją podczas kolejnych misji młody szlachcic staje się jednym z najbardziej zaufanych ludzi pana na Wiśniczu.


Czasy są jednak niespokojne, mówi się o wojnie z Turcją, ludzie są spięci, nerwowi i w końcu w jednej z wiosek dochodzi do samosądu na jednym z panów. Szlachcic musi sam zdecydować o tym, jakim Panem chce być i rozstrzygnąć ten spór po swojemu. Ta decyzja położy się cieniem na jego dalszym życiu.


Plotki o wojnie nie były przesadzone. Nadchodzi rok 1621 i wielka wyprawa przeciw Osmanom. Nasz bohater zostaje wciągnięty do wojska Stanisława Lubomirskiego i wraz z nim uda się pod Chocim. Wojna jest okazją do wykazania się odwagą lub niebezpieczeństwem okrycia się hańbą. Nasz szlachcic sam na wynik bitwy wpłynąć nie może, ale na swoje życie już jak najbardziej. Od jego poczynań i wyborów zależy to, co go w tej wielkiej bitwie spotka.
Po powrocie do ojczyzny i kilku spokojniejszych latach szlachcic ów, już nie młody, ale wciąż w sile wieku, zostanie wysłany do syna Stanisława Lubomirskiego, Jerzego Sebastiana, żeby dyskretnie i skutecznie pomóc młodemu Panu w sprawie zaginięcia cennych klejnotów z jego zamku w Lubowli. Szlachcic musi zmierzyć się z legendą Błękitnej Damy i historią o wielkiej miłości, a kiedy miłość zawita pomiędzy ludźmi to i myśli o ożenku pojawią się w głowie naszego bohatera.


Kiedy wybierze sobie żonę, albo i nie, wszak ożenek to nie przymus w większości przypadków, dostanie szansę zdobycia miejsca w sejmiku wojewódzkim, a później również jednego z wielu stanowisk. O tym zadecydują inni gracze podczas głosowania.


Nastaje rok 1648… Kiedy czasy wydają się uspokajać zdarza się tragedia: kozacy porywają córkę jednego z przyjaciół Lubomirskich, małą Annę Marię Radziwiłł. Nasz szlachcic, nie tracąc czasu, wyrusza sam z niewielką grupą zaufanych żołnierzy na poszukiwania małej szlachcianki. Tam odkrywa niepokoje pomiędzy kozakami oraz ich plany zbrojnego wystąpienia przeciw Polakom. Po powrocie zdaje relację ze wszystkiego swojemu patronowi, Jerzemu Sebastianowi i wraz z nim, nie czekając na pozwolenie Króla, wyrusza na wyprawę wojenną na Sicz, żeby rozbić wojska kozackie zanim urosną w siłę. Jednak Król, Władysław IV Waza, nie znosi samowoli. Każe przerwać działania wojenne i stawić się na żądanie przed sejmem w celu przyjęcia wymierzonej kary. Kiedy przychodzi wezwanie i nasz bohater wraz z Jerzym Sebastianem Lubomirskim stawiają się na wyznaczone miejsce okazuje się, że Król zmarł, a sejm staje się sejmem elekcyjnym. Rozpoczyna się polityczna rozgrywka o schedę po zmarłym monarsze i o zachowanie życia przez naszego szlachcica. Każde rozstrzygnięcie jest możliwe, zarówno to, w którym nasz szlachcic zostaje nowym Królem, jak i to, że traci głowę.


Więcej informacji o grze inspirowanej rodziną Lubomirskich, w której występuje osada Przeworsk, tutaj:
https://thecrowngame.com/#p,0,1,0


Jak Lubomirski Lanckoroński z dumą mówił o grze którą wsparła Fundacja jego rodziny. –Gra dla starszych i dla młodszych. Można grać wspólnie z innymi użytkownikami. Leży nam na sercu wspieranie inicjatyw związanych z rodziną Lubomirskich i historią Polski, dlatego zdecydowaliśmy się na wsparcie tego projektu. W grze The Crown – Korona Rzeczpospolitej występuje Przeworsk, bo jest on bliskim mojemu sercu i całej mojej rodzinie -powiedział Prezes Fundacji Książąt Lubomirskich, Jan Lubomirski-Lanckoroński.


Thecrowngame, BO

fot. Instagram

Slide
Slide
Slide
Slide
previous arrow
next arrow