Zamiast ulotki – odzież z logo jako praktyczna forma promocji marki
16 kwietnia, 2025Konto maklerskie – jak działa i kto może je założyć?
15 kwietnia, 2025Rozbudowa Rock Park Przeworsk – Villaro, Rossmann i Jysk już wkrótce!
28 lutego, 2025Plan nowego ronda i wstępną wizualizację galerii „Stara Cukrownia” w Przeworsku
4 lutego, 2025Będzie ciepło i duszno, po południu możliwe burze z gradem
18 kwietnia, 2025Przeworskie bębnienie. Unikalna wielkanocna tradycja z Tatarami w tle
17 kwietnia, 2025Policjanci kontrolowali prędkość w Przeworsku i okolicach
17 kwietnia, 2025Wielkanocne stukanie kołatek. Dźwięk tradycji na ziemiach przeworskich
17 kwietnia, 2025Wielkanoc tuż tuż, a w Błażowej… skarbnica pisanek czeka na odkrycie
17 kwietnia, 2025Twórczy i aktywny tydzień w Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnym w Tryńczy
17 kwietnia, 2025Wykład o Niemczyckich i Hucisku Jawornickim poruszył serca
17 kwietnia, 2025
Twoje Miasto Przeworsk
Lokalna Gazeta Informacyjna

Podkarpackie na ITB Berlin 2025 – promocja regionu na arenie międzynarodowej
Podkarpackie na ITB Berlin 2025 – promocja regionu na arenie międzynarodowej
Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna po raz kolejny wzięła udział w jednym z najważniejszych
wydarzeń branży turystycznej na świecie, czyli targach ITB Berlin. Tegoroczna edycja odbywała się w dniach 4–6 marca 2025 r. i zgromadziła ponad 5 800 wystawców z ponad 170 krajów, stanowiąc kluczową platformę do nawiązywania nowych relacji biznesowych, wymiany doświadczeń oraz promowania walorów turystycznych różnorodnych destynacji.
Promocja regionu i nawiązywanie kontaktów
Podkarpacka oferta turystyczna prezentowana była na polskim stoisku narodowym, które podkreślało
gościnność, różnorodność kulturową naszego kraju oraz walory kulinarne. Dzięki współpracy z Departamentem Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego oraz Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie (ZOPOT Berlin), Podkarpackie miało okazję zaznaczyć swoją obecność wśród czołowych destynacji turystycznych Europy. Przedstawiciele biur podróży PAWUK – Paweł Wójcik oraz Grażyna Kocyłowska z Dzikie Bieszczady, a także przewodnik Paweł Pabian, czyli Kronika Podróżnika skorzystali z gościnności stoiska PROT, aktywnie uczestnicząc w spotkaniach i rozmowach z potencjalnymi partnerami biznesowymi.
Strategiczne rozmowy i wnioski
ITB Berlin to nie tylko targi, ale przede wszystkim miejsce ważnych rozmów i strategicznych decyzji.
Przedstawiciele PROT odbyli liczne spotkania z biurami podróży, touroperatorami oraz kluczowymi
przedstawicielami branży turystycznej. Szczególnie istotnym punktem programu było spotkanie z Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Piotrem Borysem, które pozwoliło na wymianę doświadczeń oraz omówienie kierunków rozwoju turystyki w regionie podkarpackim.
Opinie wystawców i przedsiębiorców
Podkarpackie stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem zarówno wśród wystawców, jak i gości targowych. „Pokazaliśmy się jako kraj i region, który nie ma się czego wstydzić. Polska prezentowała się doskonale, zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym, a rozmowy prowadzone w przyjaznej atmosferze były niezwykle owocne.” – mówi Grażyna Kocyłowska z biura podróży Dzikie Bieszczady.
„Nasze stoisko podkreślało polską gościnność, co zrobiło duże wrażenie na odwiedzających. Jednocześnie targi pokazały nam, że kluczowym wyzwaniem na najbliższe miesiące będzie budowanie wizerunku Podkarpacia jako bezpiecznego miejsca do podróży.” – dodaje Paweł Wójcik z biura podróży PAWUK.
„Patrząc holistycznie, nasze stoisko było wzorem dla Środkowej Europy, promieniowało na cały region. Polska i Podkarpacie prezentuje się światowo, ale wciąż brakuje nam rozpoznawalności jako konkretnej marki turystycznej – to największe wyzwanie na przyszłość.” – zauważa Paweł Pabian (Kronika Podróżnika).
Podsumowanie i dalsze kroki
Udział PROT w ITB Berlin 2025 był kolejnym krokiem w budowaniu silnej marki turystycznej Podkarpacia. Wymiana doświadczeń i nowe kontakty z pewnością przyczynią się do rozwoju branży turystycznej w regionie. Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna kontynuuje działania promocyjne, koncentrując się na dalszym umacnianiu wizerunku regionu wśród zagranicznych turystów. Więcej informacji o atrakcjach turystycznych Podkarpacia można znaleźć na www.podkarpackie.travel

Źródło: Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna