Innowacyjny Projekt Czytelniczy „Czytam z Klasą – Lekturki spod Chmurki” w SP2 w Przeworsku

Slide
Slide
Slide
Slide
previous arrow
next arrow

Innowacyjny Projekt Czytelniczy „Czytam z Klasą – Lekturki spod Chmurki” w SP2 w Przeworsku

PODSUMOWANIE I MODUŁU „RADOŚĆ I SZCZĘŚCIE” OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU CZYTELNICZEGO „CZYTAM Z KLASĄ – LEKTURKI SPOD CHMURKI”, REALIZOWANEGO PRZEZ KLASĘ I A JAKO INNOWACJĘ PEDAGOGICZNĄ

Uczniowie klasy I a, realizując I moduł projektu pod hasłem „Radość i szczęście”:• Obejrzeli film edukacyjny pt. „Cześć dzieciaki. Jestem plastelinowy Czytuś” i wykonali „Czytusie”, które zamieszkały na półce w sali lekcyjnej, by codziennie przypominać o tym, że warto czytać książki.•

  • Zapoznali się z opowiadaniem o chmurce Tosi, następnie, pracując indywidualnie, wykonali swoje chmurki, z których powstała jedna duża chmurka.
  • Wysłuchalitreść książki pt. „Radość” CorrinneAverisa, którą przeczytała im Pani Aleksandra Majba, nauczyciel bibliotekarz.
  • Uzupełnili LEKTURNIKI.
  • Stworzyli ,,Lekturę na lince”.
  • Wykonali w 4 osobowych grupach gry planszowej opartej na treści wysłuchanej książki. Dzieci samodzielnie projektowały plansze do gry, pionki przedstawiające postacie z lektury oraz ustaliły zasady. Wszyscy świetnie się bawili, grając w stworzone przez siebiegry.
  • Uczniowie wzięli udział w zajęciach o emocjach, które przeprowadziła z nimi pani bibliotekarka. Nazywali różne emocje, podawali sytuacje, które mogą je wywołać, proponowali sposoby radzenia sobie z nimi.
  • Stworzyli drzewo emocji, na którym pojawiły się liście z rysunkami przedstawiającymi sytuacje wywołujące u nich radość i szczęście.

W styczniu klasa I a rozpoczęła realizację II modułu „SMUTEK I ZŁOŚĆ”. Dzieci wsłuchują się w treść książki Toma Justyniarskiego pt. „Psie troski czyli o wielkiej przyjaźni na cztery łapy i dwa serca”, którą czyta im nauczyciel.

Źródło: SP2 Przeworsk

Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
previous arrow
next arrow