Las Woda i Blues – XVI Ogólnopolski Festiwal Bluesowy 2024
25 kwietnia, 2024Badanie Osteoporozy w Przeworsku – zbadaj swoje kości!
30 października, 2023Ostatni mecz w sezonie 2023/2024!
26 kwietnia, 2024W sobotę mecz 22 kolejki
26 kwietnia, 2024Nagroda Ministra dla „BEKI”
26 kwietnia, 2024Bezpieczeństwo osób starszych
26 kwietnia, 2024Trwa przebudowa muru starego cmentarza
25 kwietnia, 2024Wystawa w Galerii „Magnez” pt. WZORNIK HAFTÓW PRZEWORSKICH
25 kwietnia, 2024998 numerem Centrum Powiadamiania Ratunkowego
998 numerem Centrum Powiadamiania Ratunkowego
Od dzisiaj dzwoniąc z terenu powiatu przeworskiego na nr 998 połączycie się Państwo z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Rzeszowie.
Zgodnie z ustawą o systemie powiadamiania ratunkowego, docelowo odbiór zgłoszeń wpływających na numer alarmowy 998 odbywać się będzie w centrach powiadamiania ratunkowego (CPR).
Przełączenia telefonu alarmowego 998 zostały już przeprowadzone w województwach podlaskim i lubelskim w lutym br. Na Podkarpaciu proces ten rozpoczął się w drugiej dekadzie kwietnia. W związku z tym, we wtorek 13 kwietnia odbyła się konferencja prasowa wojewody podkarpackiego. W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczył podkarpacki komendant wojewódzki PSP nadbryg. Andrzej Babiec oraz zastępca komendanta wojewódzkiego Policji w Rzeszowie inspektor Zbigniew Sowa.
Numer 998 będzie dalej funkcjonował, jednak każdy, kto zadzwoni na ten numer nie dodzwoni się już bezpośrednio do Państwowej Straży Pożarnej jak dotychczas, tylko do dyspozytora CPR.
– Do tej pory zgłoszenia alarmowe na numer 998 odbierali dyżurni stanowisk kierowania komendantów miejskich i powiatowych. – powiedział nadbryg. Andrzej Babiec – Oprócz zdarzeń rzeczywistych było dużo zgłoszeń, które miały charakter alarmów fałszywych. Przeniesienie numeru 998 do Centrum Powiadamiania Ratunkowego zdecydowanie ułatwi pracę dyżurnych stanowisk kierowania komend miejskich i powiatowych Państwowej Straży Pożarnej, gdyż do komend będą spływały tylko realne zdarzenia.
Dyspozytor CPR przyjmie od mieszkańca zgłoszenie alarmowe następnie sporządzi w systemie elektronicznym odpowiednią formatkę, którą przekaże drogą elektroniczną do właściwego stanowiska PSP.
Takie rozwiązanie ma wiele zalet, m.in. umożliwi: jednoczesne powiadomienie o zdarzeniu wszystkie możliwe służby, obsługę zgłoszeń alarmowych od obcokrajowców i obsługę zgłoszeń typu eCall (zgłoszenia z samochodów) oraz przyjmowanie zgłoszeń od osób głuchoniemych.